Профил
Любими
Кошница
Поколението Z: Копнеж по емоциите и естествената красота

Поколението Z: Копнеж по емоциите и естествената красота

Представителите на поколението Z, наричани още „дигиталните деца“ – онези, родени след 1995 година, превърнаха индустрията за красота в индустрия на емоциите и това е особено важно.

Констатацията е на Шарлот Делобел, посланик на европейската марка Fashion Snoops в Ню Йорк. На изложението ADF&PSD в Париж Делобел заявява, че играта се е превърнала в най-важният тренд. Младите, според нея, търсят забавления на фона на страховете, свързани с бъдещето, а 45% от тях свързват красотата с увереност и уважение към околната среда. И търсенията им са в посока високо качество и екологичност.

„Това поколение вече не съчетава красотата с лукса, а я възприема като комбинация от естественост и етика“, коментира дизайнерът Алнур Мита де Бхарат.

По отношение на красотата и модата поколението Z демонстрира ясен копнеж по носталгичните настроения с живи цветя и релефни текстури, казва още Делобел. Децата на Instagram и Tik Tok искат да миришат и докосват, очакват козметичният продукт да им донесе определени преживявания и това важи най-вече за ароматите, казва тя и подчертава, че младите, в нетърпението си да натрупат опит, мислят много за настроенията и чувствата си. Което е хубаво и би трябвало повече художници и артисти да се включат с изкуството си в посока удовлетворяване на тези очаквания.