Профил
Любими
Кошница
Назад към природата: 6 марки екологични парфюми в тенденцията към естествени ухания

Назад към природата: 6 марки екологични парфюми в тенденцията към естествени ухания

Екологично, естествено, безопасно - до неотдавна само малките производители се вълнуваха от създаването на натурални продукти, но сега и големите компании обръщат поглед към екологично чистата консумация и отговорния подход на работа. Тази тенденция бързо набира скорост и в индустрията за красота и аромати.

Goop Gwyneth Paltrow – феновете на американската актриса Гуинет Полтроу вероятно са наясно с философията на кинозвездата да популяризира здравословния и екологичен начин на живот, както ѝ с предложенията ѝ в тази посока – от дрехи до козметика и аромати от нейната марка Goop. Уханията, както в пише в сайта на компанията, „са направени от напълно естествени съставки.“ Това обаче не е просто рекламна фраза - всеки парфюм е придружен с точно описание как е направен и сме длъжни да признаем, че сред тях има доста секси и свежи предложения, като това с дъх на кайсии, нагрети от слънцето, топло сено и маргаритки.

Социално отговорни към всичко, което правим! Това е мотото на Sana Jardin – компания, която заяви присъствие първоначално като средство за разширяване на икономическите права и възможности на жените. Парфюмерийната къща създава работни места на момичетата в Мароко, които събират ръчно съставки за ароматите на марката. Тя си сътрудничи със световноизвестни имена в парфюмерията като Карлос Бенаим. Ароматите на Sana Jardin не съдържат формалдехиди, изкуствени оцветители и парабени, освен това тези продукти не се тестват върху животни. Марката се придържа към екзотичната линия ухания: жасмин, мускус, портокалово дърво, пачули. 

Mugler не се позиционира като еко-марка, но остава встрани от масовата свръх консумация. Вероятно знаете за прочутите флакони-талисмани, които компанията пусна с идеята да се пълнят отново и отново с любимия парфюм, докато клиентът получава 50% отстъпка. Сред екологичните инициативи на Mugler са взаимозаменяеми аромати, екопакет от дамски ухания, подкрепа за Pur Projet – организация за опазване на амазонската джунгла в северно Перу. Отличителна черта на продуктите на марката са флаконите, напомнящи на вълшебни кристали.

Florame – френската марка за селективна козметика и нишови парфюми е сертифицирана от независимата организация ECOCERT, а това вече е гаранция, че продуктите ѝ са изцяло естествени и екологични. Най-известни са 100% натурални етерични масла, които често се използват в медицината и козметологията, а също и органични аромати и парфюмна вода с ванилов аромат и пикантни нотки, като пачули, тамян и кардамон; рози, хамони, ирис и здравец присъстват в един от прочутите парфюми на Florame – Sunshine Rose.

Sweetsoulperfume – марката на инди парфюмера Мария Страздас в момента работи над основния си проект ухания под общото наименование Karelian. В нея са включени три прелестни ухания, базирани на екзотично цвете, медена сладост и плодове, поръсени с роса; шишарки, дървесина и смолисти иглолистни аромати; огън, сухи борове и тлеещи въглени. Наред с аромата на кедър, бор и други горски обитатели, които доминират в проекта, се усеща още дъх на ванилия, мляко и канела. Сред предложенията на Sweetsoulperfume са и други екологични аромати: „Dreams of California“, „Taste of honey“, „Heart of the South“.

Melvita – френската органична парфюмерийна марка израства от ферма за пчеларство, създадена през 1983 г. Melvita е сред първите компании, които притежават ECOCERT печат, а в асортимента им има над 400 предложения грижа за лице и тяло, сапуни, шампоани без сулфати, дезодоранти и, разбира се, парфюми. Сред тях отличаваме изключителната унисекс вода „BIO-HOMME“, която ухае на гора, лимон и лавандула, а също и разработките с джинджифил, дива роза и пачули.