Профил
Любими
Кошница
Чувствено лято в компанията на YSL

Чувствено лято в компанията на YSL

Продуктите на легендарната марка, носеща името на Ив Сен Лоран са гаранция, че ще се наслаждавате на страстно и красиво лято. Защо именно в очакване на този сезон ви представяме колекциите с подпис YSL?

Те са добра компания и за дами, и за мъже през цялата година, но когато става дума за ухания и декоративна козметика, излъчването им е изключително чувствено именно в топлите месеци, особено на уханията от лимитираната колекция, създадена през 2008 г. от магьосниците Оливие Кресп и Жак Кавалие.

Женската версия ELLE Summer разчита на цъфнал божур, фрезия, мандарини, малини, мускус, ветивер и пачули, а мъжката L’Homme Eau d’Ete – на грейпфрут, лавандула, виолетки, босилек…

Но за да се потопим по-дълбоко във вълшебството, нека проследим историята.

Аз изобретих миналото на жената, дадох ѝ бъдеще и то ще трае дълго след смъртта ми… Съжалявам само за едно – че не бях аз този, който изобрети джинсите!“

С тези думи великият Ив Сен Лоран (1936 – 2008) оповестява оттеглянето си от света на модата през 2002 г., за да живее в усамотение в мароканската си вила.

Ексцентричност във висша степен

Но преди това успява да бележи висшата мода с ексцентричност във висша степен и да остави следа в цяла модна епоха – от средата на миналия век, в който 17-годишния дизайнер представя авторска асиметрична рокля на конкурс в Париж и дели първото място в него със също така младия Карл Лагерфелд; откакто Vogue публикува скици на Лоран, а Кристиан Диор го кани за свой асистент през 1957 г. и само след година 21-годишния дизайнер поема империята Dior.

След модната буря, която предизвиква с първата си самостоятелна авторска колекция – поклон пред женствеността с неконвенционални черни къси сака в стил студентски шик обаче възходът е последван от падение. Финансовият собственик на Dior предпочита по-консервативни дизайнерски възгледи и използва факта, че Лоран отбива военната си служба, за да го отстрани от марката. В армията Ив Сен Лоран преживява душевна криза, влиза в психиатрия, отслабва драстично и е на път да пропадне като личност. Спасението идва в лицето на предприемача Пиер Берже, който помага на Лоран да основе своята модна къща Yves Saint Laurent през 1961 г.

Нов възход

60-те са белязани с влиянието на дизайнера в модата дотам, че Коко Шанел твърди – той е нейният духовен наследник. Стилистичните му провокации, вдъхновени от поп арта ще се запомнят завинаги и с думите на модния гений: „Никога не съм виждал нещо по-женствено от жена, облечена в мъжки костюм.“

Черно и розово, мотиви от джунглата и древен Китай, картините на Пикасо и Матис, живот на крайностите и мода като театрален спектакъл, достойна за най-големите световни музеи – това оставя в наследство Ив Сен Лоран, наред със знаменити ухания и разкрасяващи продукти от линиите Opium, YSL Paris, Cinema, Manifesto, Baby Doll…

Black Opium е само един от примерите за опияняващото настроение, което излъчва аромата, стартирал със скандална реклама през 1977 г. Бившата съпругата на Мик Джагър от „Ролинг Стоунс“ – моделът Джери Хол става лице на опияняващото ухание, което съчетава плодови тонове и интензивни подправки: круша и пипер, жасмин и кедър, ванилия и пачули, кафе и… дъх на лукс подчертават за сетен път женствеността, която Лоран издига на пиедестал.

YSL без Лоран

Стефано Пилати поема „диригенството“ над империята, основана от ексцентричния Ив Сен Лоран. След него творчески директори на марката са дизайнерите Хеди Слиман и Антъни Вакарело.

Всички те през годините продължават умело завещаната линия: чисти линии, строго, но страстно и секси излъчване, така че да го откриваме и до днес в тоалетите, аксесоарите, декоративните продукти и парфюми на марката, в която са влюбени всички жени.