Профил
Любими
Кошница
4 ароматни тенденции, които налагат милениалите

4 ароматни тенденции, които налагат милениалите

Поколението на родените от началото на 80-те години, наричано милениали или поколението Y, а също и това след тях – поколението Z, на хората, родени след 1995 година, диктува новите ухания, като диктовката е в посока луксозен унисекс. Ето какво имаме предвид:

Логично е тези нови ухания да са доста по-различни от ароматите, които харесваха техните родители. Както във всяко нещо, и в парфюмерията младите налагат различни, често антагонистични идеи от тези на техните предшественици.

Резултатът: сладникавите, пищни, наситени, ориенталски парфюми, в които има нещо прекалено приказно, прекалено натрапчиво и въобще прекалено, полека-лека отстъпват на по-свежи тенденции във всеки смисъл на думата.

1. Това не значи, че тези нови аромати не са достатъчно изразителни, напротив – те изразяват нещо съвсем конкретно: че границите между мъжки и женски ухания се размиват. С това се обяснява успехът на унисекс ароматите в последните десетина години – все по-често можете да срещнете един парфюм, подходящ и за дамския, и за мъжкия козметичен несесер.

2. Всеки човек, който търси „своя“ аромат, естествено се интересува дали той отива точно на неговия тип кожа, но е все по-осезателна е тенденцията младите да се ориентират към ухания, което подхождат на тяхната същност – не просто, защото са модерни и защото си ги купуват онези, които те уважават, харесват и на които искат да подражават, а просто защото са интересни и им импонират.

3. Друга разлика във вкусовете на поколенията е, че новите силни на деня се вълнуват от парфюми с дъх на лукс. Неслучайно законодателите на парфюмерията се преориентират, така че да отговорят на търсенето за специални линии, на изтънчени и с внушение за нещо скъпо аромати. На аромати, правени като за тях. И това важи въобще за козметиката – и декоративната, и бялата, и парфюмерийната.

4. Наред с това, че младите хора обичат да се глезят с ненатрапчиви и луксозни парфюми с характер, има още нещо различно-логично в контраст с миналото: пазаруването онлайн. Това, разбира се, е обусловено от достъпа до нови технологии, но е факт, че младите не прибягват до тестване на уханието в магазина, а след това до поръчването му по интернет, както беше масова практика само преди няколко години, а до внимателно четене на съставките в аромата и представяне как биха „звучали куул“ те на тяхното тяло.

Младите днес са напълно наясно с пирамидата на уханията, със сърцевината им, с характерните термини, като „дървесни“, „плодови“, „цветни“ и т. н. Знаят добре какво е мускус, амбър, кехлибар, бергамот и прочие. Така че, когато прочетат описанието на аромата, вече знаят, дали го искат и натискат бутона за поръчване.