Профил
Любими
Кошница
6 гениални ухания с почерка на KENZO

6 гениални ухания с почерка на KENZO

Малцина знаят, че фамилията на Кензо е Такада, но цял свят е наясно с влиянието на японския дизайнер в модата още от 70-те години на миналия век – и до днес.

78-годишния майстор на туниките и женските ризи с щампи, с които се прославя първоначално, подобно и на други големи артисти, е известен само с първото си име като водещ дизайнер на трикотажна конфекция, но и като създател на чудно красиви ароматни творения. Красиви не само като ухания, а и външно, защото Кензо създава парфюмни флакони, които приличат на ювелирни бижута.

Пътят нагоре

Младият Такада от Киото следва изобразително изкуство и намира работа като художник на кройки за токийско модно списание. Но Япония скоро отеснява за гениалния артист и през 1964 г. се пренася в Париж, където не само рисува, но и започва да вдъхва живот на скиците си.

Там създава цели колекции и продава моделите си на други дизайнери, включително на Луи Фьоро – известен френски моделиер и художник по онова време. Фьоро се интересува от изкуството на различни чужди култури –южноамериканска, азиатска и изящния рисунък и колорит на Кензо му допадат неимоверно. Самият Кензо също се вълнува от темата за мултикултурността и винаги опитва да привнася различен, екзотичен акцент във всичко, което прави.

В центъра на модния свят

Идва момент, в който момчето от Страната на изгряващото слънце се осмелява да се изкачи в центъра на модния свят, а не само да стои в неговото преддверие. През 1970 г. отваря собствен моден магазин за дамска мода и го нарича „Японска джунгла“ – име, което се прочува светкавично във френската столица, а само след година-две вече цяла Европа знае кой е Кензо.

Японският театър „Кабуки“ е едно от неговите вдъхновения за дръзки тоалети от памук в груби и строги цветове, които стават изключително популярни. Той въвежда модата на пластове в облеклата със своите ризи, туники и блузи над широки панталони от щамповано кадифе, омекотява тоновете и всъщност каквото и да прави оттук нататък – тоалети, декорация за дома или аромати, през годините се превръща в моден хит.

Модният бранд Kenzo вече е притежание на голямата групировка LVMH, а нейният създател не спира да твори – мъжки и дамски ухания Avon LIFE by Kenzo Takada през 2016 г., дизайн за тъкани и керамика в сътрудничество с френската компания Roche Bobois: дивани, килими и различни аксесоари за интериора през 2017 г.

Представяме само 6 ароматните решения с марката Kenzo, но пък истински гениални:

Flower By Kenzo


Цветето на Кензо е поезия, написана с аромат и комбинира очарованието на природата с магията на градския живот. В него са втъкани пармска виолетка, българска роза и глог, допълнени с ванилия и бял мускус. През 2002 година, Flower By Kenzo е отличен като най-добър дамски аромат.

Kenzo Amour


Още един „най-добър дамски аромат“, само че за 2007-а: чувствен, нежен, сладък и леко мистичен - само за влюбени. Негови създатели са Дафни Бъги и Оливие Кресп, съчетали в благоуханието череши, червен жасмин, тамян, бял чай, ориз и ванилия. Елегантността на парфюма е подчертана от флакона, изработен от Карим Рашид – друг гений на дизайна, особено в областта на архитектурата и интериора. Шишенцето следва извивките на женското тяло – въздейства наистина съблазнително.

Kenzo Amour My Love


С дъх на диви плодове и цветя можете да обрисувате любовта и светлината, която струи от това велико чувство, смята неговият автор и е прав – композицията от розов грейпфрут, касис и смокини, пеони, люляк и трендафил, кедър и бял мускус е неописуемо вдъхновяваща.

Madly Kenzo!


Палави чувства обземат неговите притежателки благодарение на деликатните портокалови цветчета, розов пипер, хелиотроп, рози, вирджински кедър и ванилия. Разработките и в парфюм, и в тоалетна вода са нещо много специално.

Kenzo World Intense


Слива, пеони, жасмин, ванилия… поредният шедьовър, създаден през 2017 г. не отстъпва по чувственост на предишните плодово-цветни гурме аромати за жени.

Kenzo Flower in the Air


Парфюмният спец Алберто Морила съчетава малини с див пипер, магнолия, гардения, рози и мускус, за да направи нова интерпретация на прочутия Flower By Kenzo и така дава на света още едно модерно ухание, излъчващо свобода.