Профил
Любими
Кошница
5 факта за създаването на парфюми, с които вероятно не сте запознати

5 факта за създаването на парфюми, с които вероятно не сте запознати

Парфюмерията е изкусно съчетание от аромати, които създават уникално ухание. Когато обикновеният човек си подари нов парфюм, решението е напълно субективно и може да се сравни с мигновено, незаличимо привличане.

Фигурата на парфюмера, обаче винаги остава зад кулисите. Те вървят по протежение на каналите, свързващи световете на научните експерименти и художествената изява, и прекарват десетилетия в изучаване на занаята си.

Целите им далеч надхвърлят създаването на сладникав аромат, който ще се хареса на потребителите и лежи дълбоко в психологическите сфери на емоциите и формирането на паметта. Съвременната индустрия за аромати се е развила през цветна и богата история, която днес е мистична смесица от креативност, иновации, романтика и маркетингови стратегии.

Древното изкуство на създаването на парфюми

Смята се, че жреците на Древен Египет първи са използвали парфюми, чрез изгаряне на тамян и прилагане на балсами и мехлеми, за да подобрят религиозните си ритуали. Според Манди Афтел, световно известен парфюмер: „Те са смесвали соковете от сочни цветя и растения, пулпата от плодове, подправки, смоли и дъвки от дървета, брашно, направено от маслени семена, вино, мед и другги масла за приготвяне на тамян и унгвенти. “

Известно е, че египетските жени прилагат парфюмирани кремове и масла като тоалетни принадлежности и като инструменти за съблазняване. Етеричните масла също били неразделна част от техния процес на балсамиране. Използването на парфюм се разпространява съответно в Гърция, Рим и ислямския свят. Дванадесети век носи развитието на международната търговия и утвърждаването на парфюмерията като основна европейска индустрия. През следващите пет века употребата на парфюми във Франция особено нараства с постоянен темп, подпомогнат от огромната популярност на парфюмираните ръкавици. „Парфюмираният двор“ на Луи XV е наречен така заради ежедневното кралско приложение на аромата върху кожата, дрехите и мебелите.

Иновациите в химията създават модерната парфюмна индустрия. Град Грас в Прованс, поради своите жасмини, рози и отглеждането на портокали, се превърна в най-големият европейски център за производство на суровини, но Париж скоро заменя господството си като световната мека в производството на парфюми.

Значението на синтетичните аромати



Синтетичните аромати са неразделна част от съвременния пейзаж на парфюмната рецептура. В миналото ароматите се извличат изключително от естествения свят на етеричните масла, намиращи се в растения, животни и дори морски водорасли. Творческата гама от тези аромати е безкрайна, тъй като много от тях не съществуват в природата и техните формули са ограничени само от въображението на парфюмерията.

Животински вещества като рицин от бобър, мускус от мъжки елен често се използват при направата на парфюми, защото те служат като вид лепило, което позволява на аромата, какъвто и да е той, да се изпарява бавно и излъчват уханието му за по-дълъг период от време.

Продължава дебатът дали синтетичните аромати са по-добри или не от естествените аромати. Животинските масла са скъпи и трудни за извличане. Формално използван в естествената си форма, мускусът, например, произлиза от жлезисти секрети на мускусния елен и е много желан за парфюмеристите. Синтетичните версии премахват необходимостта от събиране на аромата от животни, но крайното предпочитание се крие в сърцата на потребителите.

5 Малко известни факта за създаването на аромати

Предлагаме Ви пет малко известни факти за индустрията и за творческия и логистичен процес на създаване на аромати за търговския пазар.

Необходими са 30-70 етерични масла, за да създадете фин аромат

Производството на парфюм зависи от етеричните масла, които се добиват от около 2000 от 250 000 известни цъфтящи растителни видове в света. Хиляди цветя са необходими, за да се получи само един килограм етерични масла, а годишният добив е напълно зависим от изобилните реколти. Ако реколтата на сезона е унищожена от болест, това може дълбоко да повлияе на производството на парфюми.

Повечето аромати съдържат естествени и синтезирани материали

Има общо заблуждение, че висококачествените парфюми са естествени, но това не е вярно. Предпочитанията на потребителите към парфюма се променят през годините, а съвременните вкусове сякаш се привързват към по-малко концентрирани аромати. Молекулите, създадени от човека, са единични и могат лесно да се комбинират с естествени масла, за да се създадат по-разнообразни аромати. Естествените вещества са ограничени от капризите на наличността и чрез комбиниране на двата типа молекули, нашите химици са в състояние да произведат безброй фини аромати с голяма интензивност и разнообразие.


Създаването на аромата е 90% артистичност и 10% наука

90% творческият аспект се отнася до способността за вербализиране на заявките, посочени в информацията за марката. Той също така включва интерпретиране на всички горни, средни и основни нотки по отношение на това как те ще се съчетаят, за да се превърнат в уникална и ароматна амалгама.

10% научният фактор се състои в знанието как да изградите аромата, така че той да се изпарява в правилни сегменти, което от своя страна изисква интимна информираност за интензитета както на етеричните масла, така и на синтетичните ароматизатори. Акордите и техният емблематичен характер са истинските градивни елементи на всички аромати. Те са балансирано съчетание от три или четири нотки, които се комбинират, за да създадат ново унифицирано, обонятелно впечатление.



Качеството на суровините може да обогати или да разчупи аромата

Повечето парфюмери смесват от 6 до 60 или повече суровини в една формула. Най-важният тест на добрия аромат се крие в неговия характер, а качеството на използваните суровини може да окаже решаващо влияние върху неговата производителност и дълготрайност. Независимо дали ароматът е естествен или синтетичен, неговите суровини служат като палитра на парфюмера. Ако суровините са с по-ниско качество, това ще бъде и крайното творение.

Изборът на правилната и изящна бутилка е важно съображение

При закупуване на аромат, първото впечатление, което е напълно визуално, зависи от флакона, съдържащ аромата и колко привлекателен е той. Потребителите очакват да оправдаят средствата, вложени в закупуването на луксозни аромати, чрез възприятие, което се стимулира от визуализацията на флакона и качеството на кутията, в която се съхранява.

Ароматите на Elinor - ново начало

Ароматните творения, които ще започнем да предлагаме на нашата публика се използват по безброй начини, които включват: невероятни парфюми, продукти за лична хигиена като сапуни и шампоани, натурални и органични аромати.

Нашите аромати са старателно разработени, създават се слой по слой и използват най-иновативните и устойчиви технологии. Нашите професионалисти обогатяват околната среда, както и ежедневието на нашите клиенти, като предоставят най-иновативните ароматизирани продукти, навсякъде на съвременния пазар на парфюми. Съвсем скоро ще ви запознаем с тях!